Haringvliet

discipline(s) branding

Het Haringvliet. Het kruispunt van vissen die met de stroming mee zwemmen naar de Noordzee en van trekvogels die vanuit Afrika langs de kust omhoog naar het noorden vliegen. Een uniek stuk Nederland dat bij het openen van de Haringvlietsluizen in 2018 in directe verbinding met de zee komt te staan.

Zes partijen, waaronder opdrachtgever Wereld Natuur Fonds, hebben met financiële steun van de Nationale Postcode Loterij de handen ineen geslagen om een impuls te geven aan de natuur. Graphius mocht voor dit project de visuele identiteit neerzetten. Een grote uitdaging, want de doelgroepen lopen uiteen van beleidsmakers tot de lokale ondernemers en natuurliefhebbers.

We ontwikkelden een stijl waarin de overgang tussen zoet en zout, het mengen, wordt gesymboliseerd door aquarel. De deelprojecten zijn met eigen iconen weergegeven en voor ieder deelproject is een eigen aquareltint gekozen. Het logo is ontworpen in samenwerking met Studio Fonkel en is ontwikkeld voor de langere termijn, nu als projectontwikkeling, straks als recreatiegebied.